omschrijving
MERKHISTORIE
Er zijn maar weinig bedrijven die zo’n ongelooflijk fraaie historie hebben als McLaren. Het begon al met de oprichter. Bruce McLaren, een Nieuw-Zeelander met een grote passie voor snelheid. Hij is de oprichter van het Formule 1 team van McLaren en kijkt waarschijnlijk met een glimlach vanuit het hiernamaals naar de indrukwekkende palmares van zijn team. De goede resultaten waren zelfs direct aanleiding voor het ontstaan van de straatauto tak. Zo schonk McLaren ons natuurlijk de wereldberoemde F1 die uit de pen van top designer Gordon Murray kwam, het McLaren chassis werd gecombineerd met een beestachtig goede 6,1 liter V12 van BMW en is tot op de dag van vandaag een mythisch goede auto. Het vervolg kwam er in de vorm van een samenwerking met toenmalige motorpartner Mercedes-Benz. De McLaren-Mercedes SLR was een auto die tijdens haar introductie niet helemaal werd begrepen en niet zo compromisloos werd ontworpen als de F1 daarvoor. Het resultaat is nog altijd bijzonder indrukwekkend te noemen en is een sportauto die ongelooflijk hard gaat, maar niet de pure focus heeft zoals de F1 die daarvoor wel had.
GEBOREN WINNAAR
Toch was het SLR project voor de toenmalige topman Ron Dennis voldoende aanleiding om over te gaan tot de ontwikkeling van een échte eigen sportauto: de McLaren MP4-12C. Nog niet eerder in de geschiedenis van de mens had een sportauto zo’n saaie naam. Het paste perfect in de filosofie van Ron Dennis. Hij voerde een meesterzet uit door de wereld autopers uit te nodigen op hetzelfde moment dat Ferrari een paar honderd kilometer verderop de 458 Italia introduceerde. Terwijl de Italianen een fles Lambrusco lostrokken liet Ron Dennis zijn publiek de ene spreadsheet na de andere zien waarop te zien was dat de MP4-12C in alle opzichten superieur was aan de concurrentie. Een Ron Dennis avond van het zuiverste water.
PRODUCTIE
Toen de auto uitkwam was iedereen het er direct over eens dat er voor het geld absoluut geen snellere auto te koop is. De MP4-12C heeft een volledige carbon tub en is voorzien van een flatplane V8 die maar liefst 600pk (!) levert. De Ferrari moest het met slechts 562 pk stellen en had geen turbo’s. De Ferrari kreeg conventionele vering de McLaren kreeg het briljante Proactive Chassis Control. De lijst met vergelijkingen is oneindig en elke keer luidde de uitkomst: overwinning McLaren. Toch kwam Ron Dennis er achter dat het heel andere koek is om auto’s in serie te produceren tegenover slechts twee stuks voor de coureur van dienst in de F1 stal.
De druk op de fabriek was zelfs zo groot dat de eerste ruim tweehonderd exemplaren met de hand werden gebouwd door de monteurs van het Formule 1 team in het McLaren Technology Centre. Dit exemplaar met chassisnummer 113 is er daar één van.
PERFECT ONDERHOUDEN
De hier getoonde auto werd in 2011 nieuw geleverd in Duitsland en heeft nog maar 45.445 kilometer op de teller. De auto is volledig dealer onderhouden en verkeert uiteraard in top staat. De carrosserie is volledig van carbon en ziet er uit om door een ringetje te halen. Het interieur is top verzorgd en ziet er eveneens perfect uit. De techniek is dankzij het goede onderhoud en regelmatige gebruik in absolute topstaat en is een genot om mee te rijden.
Wij hebben enkele belangrijke updates laten doorvoeren, zoals nieuwe, originele sleutels voor een betrouwbare werking van het 'keyless entry' systeem. Verder hebben wij met de originele set van McLaren de passagiersstoel aangepast voor een storingsvrije werking van het airbagsysteem. Beide zijn belangrijke upgrades die maken dat de auto betrouwbaarder is dan een auto die de upgrades (nog) niet heeft mogen krijgen. Zo zijn wij er zeker van dat u onbezorgd plezier zult hebben met deze unieke McLaren en dankzij de lage kilometerstand kunt u nog veel kilometers rijplezier kunnen hebben. Want rijplezier biedt de auto met enorme hoeveelheden tegelijk.
ONGEKENDE PRESTATIES
De 3,8 liter V8 is gekoppeld aan een automatische transmissie met dubbele koppeling en zeven versnellingen. De 0-100 acceleratie duurt slechts 2,9 seconden en 0-160 slechts zes seconden. Het zijn bijzonder indrukwekkende getallen die de topsnelheid van 333 kilometer per uur bijna conservatief doen lijken. Dat vond ook een eigenaar die zijn Spider tot 346 kilometer op de GPS wist te pushen.
Een waanzinnige auto die klaar is om de volgende eigenaar te laten genieten van deze prachtige Britse Tour de Force.
De prijs van deze auto is inclusief geldige APK, de auto wordt gepoetst, op uw naam overgeschreven en tevens heeft de auto een uitvoerige inspectie en vloeistoffen controle gehad.
Onze showroom is op zondag en woensdag alleen op afspraak geopend. Maandag, Dinsdag, Donderdag en vrijdag bent u van harte welkom van 9.00 - 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.00 uur.
Neem voor een bezichtiging altijd even contact op. Onze auto's staan verdeeld over onze showroom en een opslaglocatie, als wij weten dat u komt zorgen we dat de auto bij ons in de showroom staat.
Aan onze advertenties is de grootst mogelijke zorg besteed, echter kunnen aan deze advertentie geen rechten worden ontleend
Er zijn maar weinig bedrijven die zo’n ongelooflijk fraaie historie hebben als McLaren. Het begon al met de oprichter. Bruce McLaren, een Nieuw-Zeelander met een grote passie voor snelheid. Hij is de oprichter van het Formule 1 team van McLaren en kijkt waarschijnlijk met een glimlach vanuit het hiernamaals naar de indrukwekkende palmares van zijn team. De goede resultaten waren zelfs direct aanleiding voor het ontstaan van de straatauto tak. Zo schonk McLaren ons natuurlijk de wereldberoemde F1 die uit de pen van top designer Gordon Murray kwam, het McLaren chassis werd gecombineerd met een beestachtig goede 6,1 liter V12 van BMW en is tot op de dag van vandaag een mythisch goede auto. Het vervolg kwam er in de vorm van een samenwerking met toenmalige motorpartner Mercedes-Benz. De McLaren-Mercedes SLR was een auto die tijdens haar introductie niet helemaal werd begrepen en niet zo compromisloos werd ontworpen als de F1 daarvoor. Het resultaat is nog altijd bijzonder indrukwekkend te noemen en is een sportauto die ongelooflijk hard gaat, maar niet de pure focus heeft zoals de F1 die daarvoor wel had.
GEBOREN WINNAAR
Toch was het SLR project voor de toenmalige topman Ron Dennis voldoende aanleiding om over te gaan tot de ontwikkeling van een échte eigen sportauto: de McLaren MP4-12C. Nog niet eerder in de geschiedenis van de mens had een sportauto zo’n saaie naam. Het paste perfect in de filosofie van Ron Dennis. Hij voerde een meesterzet uit door de wereld autopers uit te nodigen op hetzelfde moment dat Ferrari een paar honderd kilometer verderop de 458 Italia introduceerde. Terwijl de Italianen een fles Lambrusco lostrokken liet Ron Dennis zijn publiek de ene spreadsheet na de andere zien waarop te zien was dat de MP4-12C in alle opzichten superieur was aan de concurrentie. Een Ron Dennis avond van het zuiverste water.
PRODUCTIE
Toen de auto uitkwam was iedereen het er direct over eens dat er voor het geld absoluut geen snellere auto te koop is. De MP4-12C heeft een volledige carbon tub en is voorzien van een flatplane V8 die maar liefst 600pk (!) levert. De Ferrari moest het met slechts 562 pk stellen en had geen turbo’s. De Ferrari kreeg conventionele vering de McLaren kreeg het briljante Proactive Chassis Control. De lijst met vergelijkingen is oneindig en elke keer luidde de uitkomst: overwinning McLaren. Toch kwam Ron Dennis er achter dat het heel andere koek is om auto’s in serie te produceren tegenover slechts twee stuks voor de coureur van dienst in de F1 stal.
De druk op de fabriek was zelfs zo groot dat de eerste ruim tweehonderd exemplaren met de hand werden gebouwd door de monteurs van het Formule 1 team in het McLaren Technology Centre. Dit exemplaar met chassisnummer 113 is er daar één van.
PERFECT ONDERHOUDEN
De hier getoonde auto werd in 2011 nieuw geleverd in Duitsland en heeft nog maar 45.445 kilometer op de teller. De auto is volledig dealer onderhouden en verkeert uiteraard in top staat. De carrosserie is volledig van carbon en ziet er uit om door een ringetje te halen. Het interieur is top verzorgd en ziet er eveneens perfect uit. De techniek is dankzij het goede onderhoud en regelmatige gebruik in absolute topstaat en is een genot om mee te rijden.
Wij hebben enkele belangrijke updates laten doorvoeren, zoals nieuwe, originele sleutels voor een betrouwbare werking van het 'keyless entry' systeem. Verder hebben wij met de originele set van McLaren de passagiersstoel aangepast voor een storingsvrije werking van het airbagsysteem. Beide zijn belangrijke upgrades die maken dat de auto betrouwbaarder is dan een auto die de upgrades (nog) niet heeft mogen krijgen. Zo zijn wij er zeker van dat u onbezorgd plezier zult hebben met deze unieke McLaren en dankzij de lage kilometerstand kunt u nog veel kilometers rijplezier kunnen hebben. Want rijplezier biedt de auto met enorme hoeveelheden tegelijk.
ONGEKENDE PRESTATIES
De 3,8 liter V8 is gekoppeld aan een automatische transmissie met dubbele koppeling en zeven versnellingen. De 0-100 acceleratie duurt slechts 2,9 seconden en 0-160 slechts zes seconden. Het zijn bijzonder indrukwekkende getallen die de topsnelheid van 333 kilometer per uur bijna conservatief doen lijken. Dat vond ook een eigenaar die zijn Spider tot 346 kilometer op de GPS wist te pushen.
Een waanzinnige auto die klaar is om de volgende eigenaar te laten genieten van deze prachtige Britse Tour de Force.
De prijs van deze auto is inclusief geldige APK, de auto wordt gepoetst, op uw naam overgeschreven en tevens heeft de auto een uitvoerige inspectie en vloeistoffen controle gehad.
Onze showroom is op zondag en woensdag alleen op afspraak geopend. Maandag, Dinsdag, Donderdag en vrijdag bent u van harte welkom van 9.00 - 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.00 uur.
Neem voor een bezichtiging altijd even contact op. Onze auto's staan verdeeld over onze showroom en een opslaglocatie, als wij weten dat u komt zorgen we dat de auto bij ons in de showroom staat.
Aan onze advertenties is de grootst mogelijke zorg besteed, echter kunnen aan deze advertentie geen rechten worden ontleend
specificaties
- kilometerstand
- 45.445
- bouwjaar
- 2011
- interieurkleur
- Zwart Leder
- transmissie
- A
- brandstof
- Benzine
- carrosserievorm
- Coupé
- aantal deuren
- 2
- aantal zitplaatsen
- 2
- onderhoudsboekje
- ja
- kenteken
- L-662-SR
- BTW/Marge
- Marge
- kleur
- Solid White
- bekleding
- Leder
technisch
- vermogen
- 625 pk
- aantal cilinders
- 8
- cilinderinhoud
- 3.799 cc
- topsnelheid
- 330 km/h
- gewicht
- 1.414 kg
- wielbasis
- 267 cm
- lengte
- 451 cm
- breedte
- 191 cm
highlights
- Actieve Achterspoiler
- Carbon interieurpakket
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- IRIS Navigatiesysteem
- Lichtmetalen velgen
- Meridian Audio System
- Parkeersensor voor en achter
- Sportuitlaat
- Voorstoelen verwarmd
contact
Openingstijden showroom
Maandag, Dinsdag, Donderdag en vrijdag: 09.00 – 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 – 17.00 uur
Woensdag: op afspraak geopend
Buiten openingstijden ook op afspraak geopend!
Ibalo luxury sportscars bv
Breukersweg 14
7471 ST Hof van Twente (Goor)
0547-214 023
info@ibalo.nl