McLaren MP4-12C

€ 122.450

description

Er zijn maar weinig bedrijven die zo’n ongelooflijk fraaie historie hebben als McLaren. Het begon al met de oprichter. Bruce McLaren, een Nieuw-Zeelander met een grote passie voor snelheid. Hij is de oprichter van het Formule 1 team van McLaren en kijkt waarschijnlijk met een glimlach vanuit het hiernamaals naar de indrukwekkende palmares van zijn team. De goede resultaten waren zelfs direct aanleiding voor het ontstaan van de straatauto tak. Zo schonk McLaren ons natuurlijk de wereldberoemde F1 die uit de pen van top designer Gordon Murray kwam, het McLaren chassis werd gecombineerd met een beestachtig goede 6,1 liter V12 van BMW en is tot op de dag van vandaag een mythisch goede auto. Het vervolg kwam er in de vorm van een samenwerking met toenmalige motorpartner Mercedes-Benz. De McLaren-Mercedes SLR was een auto die tijdens haar introductie niet helemaal werd begrepen en niet zo compromisloos werd ontworpen als de F1 daarvoor. Het resultaat is nog altijd bijzonder indrukwekkend te noemen en is een sportauto die ongelooflijk hard gaat, maar niet de pure focus heeft zoals de F1 die daarvoor wel had.




Toch was het SLR project voor de toenmalige topman Ron Dennis voldoende aanleiding om over te gaan tot de ontwikkeling van een échte eigen sportauto: de McLaren MP4-12C. Nog niet eerder in de geschiedenis van de mens had een sportauto zo’n saaie naam. Het paste perfect in de filosofie van Ron Dennis. Hij voerde een meesterzet uit door de wereld autopers uit te nodigen op hetzelfde moment dat Ferrari een paar honderd kilometer verderop de 458 Italia introduceerde. Terwijl de Italianen een fles Lambrusco lostrokken liet Ron Dennis zijn publiek de ene spreadsheet na de andere zien waarop te zien was dat de MP4-12C in alle opzichten superieur was aan de concurrentie. Een Ron Dennis avond van het zuiverste water.




Toen de auto uitkwam was iedereen het er direct over eens dat er voor het geld absoluut geen snellere auto te koop is. De MP4-12C heeft een volledige carbon tub en is voorzien van een flatplane V8 die 600 pk levert. De Ferrari moest het met slechts 562 pk stellen en had geen turbo’s. De Ferrari kreeg conventionele vering de McLaren kreeg het briljante Proactive Chassis Control. De lijst met vergelijkingen is oneindig en elke keer luidde de uitkomst: overwinning McLaren. Toch kwam Ron Dennis er achter dat het heel andere koek is om auto’s in serie te produceren van slechts twee stuks voor de coureur van dienst in de F1 stal. De druk op de fabriek was zelfs zo groot dat de eerste tweehonderd auto’s met de hand werden gebouwd door de monteurs van het Formule 1 team. Dit exemplaar is er daar één van.




Deze McLaren MP4-12C is nieuw geleverd in Duitsland en is volledig door de dealer onderhouden. We hebben daarnaast twee belangrijke updates laten doorvoeren in de vorm van nieuwe sleutels (de vorige gaan stuk en dan kunt u de auto niet meer in) en een matje in de bestuurdersstoel waardoor het airbag lampje gaat branden. Beide zijn belangrijke upgrades die maken dat de auto betrouwbaarder is dan een auto die de upgrades mist.




De hier getoonde auto werd in 2011 nieuw geleverd in Duitsland en heeft nog maar 43.500 kilometer op de teller. De auto is volledig dealer onderhouden en verkeert uiteraard in top staat. De carrosserie is volledig van carbon en ziet er uit om door een ringetje te halen. Het interieur is top verzorgd en ziet er eveneens perfect uit. De techniek is dankzij het goede onderhoud en regelmatige gebruik in absolute topstaat en is een genot om mee te rijden. Dankzij de eerder genoemde upgrades kunt u onbezorgd plezier hebben met deze McLaren en dankzij de lage kilometerstand kunt u nog veel kilometers rijplezier kunnen hebben. Want rijplezier biedt de auto met enorme hoeveelheden tegelijk. De 3,8 liter V8 is gekoppeld aan een automatische transmissie met dubbele koppeling en zeven versnellingen. De 0-100 acceleratie duurt slechts 2,9 seconden en 0-160 slechts zes seconden. Het zijn bijzonder indrukwekkende getallen die de topsnelheid van 333 kilometer per uur bijna conservatief doen lijken. Dat vond ook een eigenaar die zijn Spider tot 346 kilometer op de GPS wist te pushen.




Een waanzinnige auto die klaar is om de volgende eigenaar te laten genieten van deze prachtige Britse Tour de Force.



De prijs van deze auto is inclusief een geldige APK, de auto wordt gepoetst, op uw naam overgeschreven en tevens heeft de auto een uitvoerige inspectie en vloeistoffencontrole gehad. Onderhoud en garantie bieden wij u graag tegen een meerprijs aan. Onze showroom is op zondag en woensdag alleen op afspraak geopend. Maandag, Dinsdag, Donderdag en vrijdag bent u van harte welkom van 9.00 - 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.00 uur.

Neem voor een bezichtiging altijd even contact op. Onze auto's staan verdeeld over onze showroom en een opslaglocatie, als wij weten dat u komt zorgen we dat de auto bij ons in de showroom staat.

Aan onze advertenties is de grootst mogelijke zorg besteed, echter kunnen aan deze advertentie geen rechten worden ontleend

specifications

kilometerstand
44.853
bouwjaar
2011
interieurkleur
Zwart Leder
transmissie
A
brandstof
Benzine
carrosserievorm
Coupé
aantal deuren
2
aantal zitplaatsen
2
kenteken
L-662-SR
BTW/Marge
Marge
kleur
Solid White
bekleding
Leder
technisch
vermogen
625 pk
aantal cilinders
8
cilinderinhoud
3.799 cc
topsnelheid
330 km/h
gewicht
1.414 kg
wielbasis
267 cm
lengte
451 cm
breedte
191 cm

contact

Openingstijden showroom

Maandag, Dinsdag, Donderdag en vrijdag: 09.00 – 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 – 17.00 uur
Woensdag: op afspraak geopend

buiten openingstijden ook op afspraak geopend

Ibalo luxury sportscars bv

Breukersweg 14
7471 ST Hof van Twente (Goor)
0547-214 023
info@ibalo.nl

Bleiben Sie auf dem neusten Stand unserer Autos!

Melden Sie sich für den Newsletter von IBALO an. Keine Sorge, wir schicken Ihnen nicht alle mögliche Werbung. Wir werden Sie nur informieren wen wir wirklich Etwas Besonderes für Sie haben.

website_realisation