Alfa Romeo SZ Coupé | Il Mostro | BTW auto |

€ 74.950

Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image
Car Image

description

De Alfa Romeo SZ of voluit: Alfa Romeo Sprint Zagato, bij Alfa Romeo kenners ook wel bekend als de Alfa Romeo ES-30, waar “ES” staat voor Experimental Sportscar” en de 30 verwijst naar de 3.0 liter V6 motor onder de motorkap. Hoewel de naam van Zagato wordt genoemd in de typeaanduiding, is de werelberoemde design firma niet betrokken geweest bij het ontwerp van de Alfa Romeo SZ. Dat werd volledig in eigen huis gedaan door Robert Opron en Antonio Castellana. Het idee van de SZ was om de sportauto’s van weleer opnieuw tot leven te brengen. Alfa Romeo werd in 1986 ingelijfd door de Fiat Group en er werd direct begonnen om het merk Alfa Romeo in oude luister te herstellen. De plannen van Fiat met Alfa Romeo waren groots en de SZ was de auto waar het allemaal mee zou beginnen.




De basis van de Alfa Romeo SZ was de Alfa Romeo 75. Het chassis werd ingekort en bij de ontwikkeling heeft Alfa Romeo er voor gekozen om elke vorm van rijhulp te laten schitteren door afwezigheid omdat ze in Turijn van mening waren dat de auto een pure rijbeleving moest bieden. Wat verder niet onvermeld mag blijven is het Nederlandse tintje dat aan de auto zit want de schokbrekers werden ontworpen door Koni. De balans in het chassis is naar goede Alfa Romeo traditie zeer goed te noemen. De auto heeft een waanzinnige styling en de drie losse koplampen zouden een voorbode blijken voor Alfa Romeo’s die later zouden volgen.




Dit exemplaar werd nieuw geleverd in Duitsland in 1992 en is door ons recentelijk technisch tot in de puntjes klaargemaakt. De auto heeft nog maar 58.121 kilometer gereden en dat is haar aan te zien. De Alfa Romeo SZ is altijd een auto voor liefhebbers geweest en zo is er ook met dit exemplaar omgesprongen. De carrosserie en de lak zien er keurig verzorgd uit. De plaatdelen sluiten overal keurig aan en ook de originele Speedline wielen verkeren in zeer goede staat en zijn voorzien van Pirelli banden in de correcte maten.




Het interieur is heerlijk doelmatig met een heerlijke ergonomie. Iedere knop zit waar u hem verwachte en er is geen schakelaar teveel geplaatst tijdens de ontwikkeling. Pure doelmatigheid. De stoelen zien er niet alleen heel gaaf uit maar zitten ook heerlijk. Ze zijn bekleed met beige kleurig leder dat een prachtig contrast vormt met het rode exterieur. De hemel en deurpanelen zijn eveneens met beige leder bekleed en verkeren eveneens in goede staat. De instrumenten zijn afkomstig van Veglia en voorzien van een prachtig lettertype. Dat niet alleen ze functioneren ook allen zoals het hoort en zijn helemaal origineel. De stoelen en het stuur zijn ontworpen door Zagato Design, dat zal ook verklaren waarom ze een heerlijk bijzonder uiterlijk hebben.




De techniek is minstens zo prettig als het in- en exterieur. De motor is de welbekende 3,0 liter V6 Busso die in dit geval is gekoppeld aan een handgeschakelde transmissie met vijf versnellingen. De motor levert 210 pk en hoeft slechts 1.260 kilo voort te bewegen. Dankzij het grote onderhoud dat wij recent hebben uitgevoerd rijdt de auto zoals het een SZ betaamt. De SZ is een heerlijke lichtvoetige auto die makkelijk te plaatsen is en een voorspelbaar karakter heeft. Toch is het wel belangrijk om goed op te letten want door de brede achterbanden en de totale afwezigheid van rijhulpen is het een handvol om de auto op het juiste spoor te houden als u uw rijkunsten overschat.




De Alfa Romeo wordt geleverd met veel documentatie die de lage kilometerstand en de goede conditie van de auto onderschrijven. Alfa Romeo heeft er slechts 1.036 exemplaren gebouwd en dit is nummer 318. Een serieus zeldzame sportauto met een prachtige ontstaansgeschiedenis voor de serieuze Alfa Romeo verzamelaar of de liefhebber van goed sturende sportauto’s.



De prijs van deze auto is inclusief een geldige APK, de auto wordt gepoetst, op uw naam overgeschreven en tevens heeft de auto een uitvoerige inspectie en vloeistoffencontrole gehad. Onderhoud en garantie bieden wij u graag tegen een meerprijs aan. Onze showroom is op zondag en woensdag alleen op afspraak geopend. Maandag, Dinsdag, Donderdag en vrijdag bent u van harte welkom van 9.00 - 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.00 uur.

Neem voor een bezichtiging altijd even contact op. Onze auto's staan verdeeld over onze showroom en een opslaglocatie, als wij weten dat u komt zorgen we dat de auto bij ons in de showroom staat.

Aan onze advertenties is de grootst mogelijke zorg besteed, echter kunnen aan deze advertentie geen rechten worden ontleend

specifications

kilometerstand
58.121
bouwjaar
1992
interieurkleur
Beige
transmissie
H
brandstof
Benzine
carrosserievorm
Coupé
aantal deuren
2
aantal zitplaatsen
4
kenteken
J-045-FS
BTW/Marge
BTW
kleur
Rosso Alfa
bekleding
Leder
technisch
vermogen
209 pk
aantal cilinders
6
cilinderinhoud
2.959 cc
gewicht
1.305 kg
wielbasis
251 cm

highlights

contact

Openingstijden showroom

Maandag, Dinsdag, Donderdag en vrijdag: 09.00 – 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 – 17.00 uur
Woensdag: op afspraak geopend

buiten openingstijden ook op afspraak geopend

Ibalo luxury sportscars bv

Breukersweg 14
7471 ST Hof van Twente (Goor)
0547-214 023
info@ibalo.nl

Bleiben Sie auf dem neusten Stand unserer Autos!

Melden Sie sich für den Newsletter von IBALO an. Keine Sorge, wir schicken Ihnen nicht alle mögliche Werbung. Wir werden Sie nur informieren wen wir wirklich Etwas Besonderes für Sie haben.